Evaluarea initiala a profitabilitatii companiilor

Evaluarea initiala a profitabilitatii companiilor

Evaluarea initiala a profitabilitatii companiilor

Evaluarea initiala a profitabilitatii companiilor in relatie cu managementul resurselor umane in baza factorilor de risc asociati fluctuatiei personalului

Lista motivelor pentru care oamenii sunt dispusi sa plece s-a amplificat exponential iar întelegerea cauzelor care determina fluctuatie într-o companie (desi nu usoara), este primul pas ce trebuie întreprins pentru corectarea eventualelor probleme de acest tip.
Cauzele care tin de relatia angajat-companie sunt cu adevarat cele pe care compania trebuie sa le cunoasca, sa le inteleaga si sa le rezolve. Bineinteles proritatea maxima o au cauzele care genereaza cele mai multe plecari.

1. Stilul de conducere al business-ului si seful direct

Comportamentul necorespunzator si lipsa de know-how de leaderhip al sefului direct este cauza care determina de cele mai multe ori un angajat sa paraseasca locul de munca actual si sa isi caute un nou job. In promul rand conducerea companiei trebuie sa urmeze training-uri de specialitatea pentru a sti sa gestioneze toate situatiile critice si sa se comporte corect si obiectiv indiferent de situatie sau conflict.
Tratamentul preferential intra in aceasta categorie astfel incat un angajat chiar daca isi executa sarcinile in mod exemplar si nu este recunoscuta munca lui de catre seful direct este foarte probabil sa caute recunoastere in alta parte.

2. Pachetul salarial

Aici trebuie luat in calcul ca interesul unui angajat nu sta doar in suma pe care o va obtine in urma muncii lui cuantificata in bani, ci foarte multe persoane pun accent pe stabilitate si beneficiile extra pe care un angajator le ofera sau nu angajatiilor sai. Putem enumera de la beneficii de interes general, cum ar fi asigurari de sanatate, abonamente la firme partenere ce desfasoara activitati sportive sau wellness, sau reduceri la anumite cumparaturi, reduceri la anumite mese sau chiar o cafea gratuita zilnic din partea firmei.
Un alt exemplu il face diponibilitate unui  loc de parcare in apropierea punctului de lucru sau chiar posibilitatea de a avea un loc special amenajat in cadrul firmei unde iti poti lasa copilul cand este la birou.

3. Supra solicitarea

Este un factor bine cunoscut acela de munca excesiva. Trebuie sa delimitam 2 comportamente si anume supra solicitarea din proprie initiativa, aceea prin care angajatul incearca sa isi impresioneze seful si/sau colegii si sa faca exces de zel, care bineinteles il va epuiza fizic si mental in timp, si comportamentul prin care mediul de lucru nu este bine organizat si se cere mult mai mult decat un angajat poate duce. Aceste limite pot fi de nivel intelectual, cu sarcini care depasesc fisa postului; fizic, prin care se cer indeplinirea unor targheturi imposibil de atins in timpul de serviciul; si multe alte exemple prin care din diverse motive angajatorul isi suprasolicita angajatii iar acestia intr-un final cu siguranta vor claca si vor parasi acel loc de munca.

4. Rutina

Rutina este o cauza care apare tot mai des pe lista motivelor pentru care oamenii vor sa plece dintr-o companie. De ce? Pentru ca s-a produs o schimbare în mentalul colectiv, dinamica sociala si tehnologica este mult mai mare, oamenii se plictisesc mai repede, toti vor schimbare, nimeni nu mai poate face acelasi lucru prea mult si prea des. Avem nevoie de varietate mai mult decât în trecut. Companiile trebuie sa identifice joburile cu un grad crescut de rutina si sa creeze pentru acestea programme dedicate de job rotation ori job enrichment care sa diminueze sentimentul (firesc) de oboseala generat de aceleasi sarcini repetitive.

Enter your keyword